KAYAK-NORD
Connectez-vous au forum
Si vous n'avez pas encore de nom d'utilisateur et de mot de passe, enregistrez-vous

KAYAK-NORD

Forum du réseau de kayakistes randonneurs Kayak-Nord

start1AccueilConnexionS'enregistrer

Welkom aan onze neederlandstalige vrienden! Aarzel niet in uw eigen taal in het forum te posten!

Si vous voulez annoncer une nouvelle sortie, n'oubliez pas d'y joindre une date dans le calendrier!

Partagez | 

Toussaint 2014

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage
BERGHMANS LUCIEN

MessageSujet: Toussaint 2014   Ven 24 Oct - 22:48

Voici quelques propositions pour cette semaine :
demain matin : petite rando rivière : la Dyle à Leuven ( départ 8.30 de chez Serge)
mercredi 29.10 : petite sortie mer( si moins de 3bt)
jeudi 30.10 :descente de la Lesse
Samedi 01.11 : rando à Clairmarais( le marais de Saint-Omer) 22km
Inscrivez-vous ici
Revenir en haut Aller en bas
Françoise

MessageSujet: Re: Toussaint 2014   Sam 25 Oct - 15:20

Semaine bien active et très bien commencée ! Rando rivière réussie ! Serai présente me, je et sa. Merci Lucien Smile
Northseakayak

MessageSujet: Re: Toussaint 2014   Lun 27 Oct - 16:30

Lucien, laat je eens iets weten voor woensdag aub? Ik ben enkel 's morgens vrij. Indien mogelijk passeer ik eens bij jullie als jullie vertrekken/aankomen in de haven.
BERGHMANS LUCIEN

MessageSujet: Re: Toussaint 2014   Mar 28 Oct - 11:57

Hi Dimi,
Morgen, we start om 8.30 vanaf Anderlecht, we zijn met een groep van beginners Hilde, Françoise en Papy Dany. Bart, de pools kayakist komt met ons.Lw om 11.00( strooming richting FR.), dus, als jij wil, een klein afspraak in Nieupoort aan de sleepway om 10.30?We zijn met de trailer. TOT b.... Very Happy Smile
Northseakayak

MessageSujet: Re: Toussaint 2014   Mar 28 Oct - 12:47

Ik heb je bericht gehoord Lucien, heb teruggebeld maar je nam niet op (bericht ingesproken). Ik heb ondertussen Hilde aan de lijn gehad. Morgen moet ik werken en ik moet zeker om 11 uur uit het water zijn. Maar ik ga proberen 's middags tijdens m'n werk vlug eens goeiendag komen zeggen in de haven (als ik tijd heb natuurlijk). Dit is het weerbericht voor morgen aan zee; Morgen is het zwaarbewolkt met af en toe regen. Maxima rond 15 °C. Matige wind (4) uit NW, ruimend naar OZO en tijdelijk toenemend tot matig à vrij krachtig (4/5). 's Avonds ruimt de wind naar ZW en neemt af tot matig (3/4). Matig, tijdelijk matig tot slecht zicht.
De link het het beste weerbericht is de volgende;
http://www.kustweerbericht.be/nl/watersporters.algemeen.asp

TOT BIJNA !!!!!!!!!!!!!!!!! What a Face
BERGHMANS LUCIEN

MessageSujet: Re: Toussaint 2014   Mar 28 Oct - 21:25

Dank u Dimi, maar, met 3 beginners, ik denk dat het is een beetje te veel,nee? ik zoek een plan B...
Koen Hanegreefs

MessageSujet: Re: Toussaint 2014   Mer 29 Oct - 22:11

Onze eerste ervaring op zee , het was fantastisch ! We zijn om 10u30 vertokken in Oostende ,de zee was rustig en er was weinig wind , het was bewolkt , wat mistig en het miezelde wat . Na wat goede raad van Lucien om door de eerste golven te geraken zijn we richting Middelkerke gevaren . Wat een sensatie zeg de eerste keer echt op zee , de adrenaline stroomt nogal door je lichaam ! We hadden gelukkig de stroming mee zowel in het opgaan als in het terugkeren . Op de terugweg was het voor mij even wennen aan de deining die de boot meeneemt en je een stuk verder duwt. De anderen hadden er blijkbaar veel minder last van, Françoise gaf me de raad om " los te laten " ik wil nog te veel alles onder controle houden en dat kan je niet op zee met de golven en de deining. Maar na een tijdje lukte het wel en kon ik weer genieten. Terug aan land geraken was weer even moeilijk , ik hou nl op met peddelen als een golf mijn boot meeneemt wat uiteraard niet goed komt. Een duik leerde me dat de temperatuur van het water best meevalt als je een neopreepak aanhebt. Ik oefende het vertrek en terugkomen in de eerste golven nog enkele keren tot ik het onder de knie had. Als we nadien in het cafetaria aan het nagenieten waren bij een kopje chocolademelk voelde ik mijn wangen nog nagloeien en besefte ik :het is een geweldige ervaring geweest en het doet verlangen naar meer. En als ik de glinsterende ogen zag van Françoise , Dany en Lucien weet ik het zeker , we komen terug om enkele boeien van nabij te bekijken en om nog meer van de zee , zon ,wind , golven en de natuur te genieten en dan heb ik nog niet verteld van de straffe verhalen van Dany , de grapjes , de vriendschap ........... ik hoop jullie allemaal zaterdag te ontmoeten in Clairmaret , dat wordt vast en zeker ook een prachtige tocht. Veel dank aan Lucien voor de uitstekende begeleiding,op zijn eigen rustige manier hou hij alles goed in het oog en blijft hij aanmoedigen en goede raad geven. Merci Lucien Smile
sunny
Northseakayak

MessageSujet: Re: Toussaint 2014   Mer 29 Oct - 22:37

Tof verslag Hilde!! Een goede eerste ervaring gehad! We kijken al enorm uit naar het tochtje Clairmarais! En naar het teametentje! En wie weet nog ergens een zeetochtje tussenin....? Surprised
Koen Hanegreefs

MessageSujet: Re: Toussaint 2014   Jeu 30 Oct - 21:13

Vandaag zijn we de Lesse gaan afvaren , we waren met 6 : Lucien , Françoise, Papy Dany , Eddy , Koen en ikzelf . We hebben 25 km gedaan, We hadden deze keer allemaal een rivierkajak gekozen. Lucien initieerde ons in de afdalingstechnieken : hoe tegen de stroming opvaren , een bocht nemen , stenen en andere hindernissen omzeilen , de versnellingen op een veilige manier bevaren , de afdalingen ( watervalletjes) nemen zonder een duik te nemen, een plek uitkiezen om even te rusten enz... De natuur onderweg was prachtig , we zagen enkele keren een ijsvogeltje vlak boven het water vliegen en ook enkele statige reigers . Een kasteel boven op de berg en de vele kleurschakeringen van de herfstbladeren , de zon die weerspiegelt in het water .........betoverend mooi . Als je dan heel even ophoud met peddelen en luisterd naar het geluid van de stilte en de natuur wordt je helemaal zen.
Hoe veel keer slapen nog voor we Clairmaret gaan ontdekken ?
Fabody

MessageSujet: Re: Toussaint 2014   Jeu 30 Oct - 23:15

Je suis partante pour la rando à Clairmarais ce samedi. Comme je n'ai pas encore de kayak perso, je devrai en emprunter un au club.
je peux avoir une voiture.
A samedi j'espère, tenez-moi au courant, rv, etc.

Fabienne
BERGHMANS LUCIEN

MessageSujet: Re: Toussaint 2014   Ven 31 Oct - 18:11

N'oubliez pas demain : rendez-vous 6h15 au club; et vivement le beau temps!!! Very Happy
BERGHMANS LUCIEN

MessageSujet: Re: Toussaint 2014   Ven 31 Oct - 19:48

adresse : croisement rue de nieurlet et route de Bergues à Saint-Momelin
62500 Saint-Omer
Contenu sponsorisé

MessageSujet: Re: Toussaint 2014   

Toussaint 2014
Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1